Je bedrijfspand sneller verhuren of verkopen? Vijf tips!
Als je je bedrijfspand wilt verhuren of verkopen, dan wil je dat uiteraard graag tegen een zo hoog mogelijke huur- of verkoopopbrengst. Hieronder zullen we vijf tips toelichten over het sneller verhuren of verkopen van je bedrijfspand.
1. Goede foto’s
Goede foto’s zijn van cruciaal belang bij het aanbieden op de markt van je bedrijfspand. De eerste indruk is het belangrijkste, hierbij werk je namelijk eventuele interesse van de geïnteresseerde partij.
Zorg dat je bij het maken of laten maken van de foto’s de focus legt op het bedrijfspand, zorg voor de juiste belichting en dat alles schoon, ruimtelijk en netjes op de foto staat afgebeeld. Maak je foto’s van de buitenzijde van het bedrijfspand op een heldere “zonnige” dag. Dan ziet alles er tenslotte beter uit, dus ook je bedrijfspand zal meer van de foto’s afknallen op een zonnige dag.
2. Goed geformuleerde advertentie
Zorg voor een goed geformuleerde advertentietekst over je bedrijfspand. Hoe completer en duidelijker de tekst is, hoe eerder je de aandacht trekt van eventueel geïnteresseerde kopers of huurders. Een goede tekst is helder, beknopt en benadrukt de unieke en sterke kenmerken van het aangeboden bedrijfspand.
3. Bereik
Hoe groter het bereik van de advertentie is, des te sneller loop je de kans dat het pand wordt verkocht of verhuurd. Funda (business) is een groot medium met een marktaandeel van 99 procent van de particuliere woningmarkt, maar voor het zakelijk aanbod is dit niet het geval. Daarom is het van belang dat je je bedrijfspand op diverse zakelijke kanalen aan gaat bieden. Je kunt je bedrijfspand zelf verkopen via Vastgoedopkoop. Wanneer je je bedrijfspand op de daarvoor bestemde zakelijke kanalen aan zult bieden kun je deze altijd nog persoonlijk plaatsen en of delen via je eigen sociale media kanalen.
4. Realistische vraagprijzen
Heb je je bedrijfspand laten taxeren door een erkend bedrijf? Dan zal daar een realistische vraagprijs en/of verhuurprijs uit voortkomen. Hoe realistischer je het bedrijfspand op de markt brengt des te sneller zal interesse hieruit voortkomen. De uiteindelijke waarde van het pand kan ook stijgen of dalen door eventuele omgevingsfactoren. Denk hierbij aan de strategische ligging of uitbreidingsmogelijkheden van het bedrijfspand.
5. Nabellen geïnteresseerde partijen
Breng eventuele geïnteresseerde partijen goed in kaart, wanneer een persoon interesse heeft getoond en daarna niks meer laat horen, bel deze persoon dan op om te peilen hoe het ervoor staat.
Je kunt altijd extra informatie geven of de mogelijkheid bieden voor een extra bezichtiging. Via deze persoonlijke manier van contact zoeken spreek je vertrouwen en wederzijdse interesse uit. Via Vastgoedopkoop.nl kun je je bedrijfspand laten verkopen of verhuren. Zij nemen je daarbij alle zorg uit handen. Kijk online dus eens naar de mogelijkheden.