Wat is een telefoonservice en waarom zou je hiervoor kiezen?

Als je ervoor kiest om een telefoonservice in te schakelen zul je hier hoogstwaarschijnlijk eerst goed over hebben nagedacht. Het inschakelen van een telefoonservice doe je wanneer je een onderneming beheert die over het algemeen een hoop telefoontjes krijgt. Wanneer je onderneming groeit, is het op een gegeven moment niet meer rendabel om zelf alle vragen te beantwoorden. Als je dit toch wel zelf blijft doen zul je merken dat je andere dingen die gedaan moeten worden niet meer afkrijgt. Hier kun je meer vinden over wat een telefoonservice nou allemaal doet en wat de voordelen ervan zijn.

Wat is een telefoondienst?

Een telefoondienst, ook wel een telefoonservice genoemd, is er om ervoor te zorgen dat alle telefoontjes worden beantwoord. Vaak komen de telefoontjes allemaal naar je kantoor zelf, maar nu worden ze naar een andere onderneming toegestuurd. Het zal namelijk vaak zo zijn dat er gedurende de dag veel dezelfde vragen binnenkomen. Dit zijn over het algemeen niet erg ingewikkelde vragen en deze kunnen dan ook eenvoudig worden beantwoord door anderen. Wanneer er toch een bijzonder telefoontje tussen zit is het vrij eenvoudig om door te worden verbonden. Zo kun je met een antwoordservice ervoor zorgen dat de online verkopen nog steeds door blijven gaan en je je op belangrijkere zaken kunt richten. Een telefonist van een telefoondienst kan vaak eenvoudig worden ingewerkt. Deze persoon zal vervolgens afspraken maken en daarnaast fungeren als helpdesk. Wanneer er belangrijke boodschappen zijn kunnen deze ook worden doorgegeven. Op deze manier krijg je efficiënter je informatie binnen en hoeven je klanten hier niet onder te lijden.

De voordelen van het inhuren van een telefoonservice

Wanneer je ervoor kiest om een telefoonservice in te huren zul je merken dat de klanten gemiddeld een stuk minder lang hoeven te wachten op het krijgen van antwoord op hun vragen. Dit zal goed zijn voor de tevredenheid van de klanten en de kans vergroten dat ze nog eens bij je terug zullen komen. Daarnaast is het zo dat het goedkoper is dan een telefonist inhuren. Wanneer je dit doet, is de kans aanwezig dat je een stuk meer per uur betaald dan wanneer je een telefoonservice inhuurt. Een service als deze zal namelijk alleen geld vragen voor de tijd die ze aan de telefoon zijn geweest met jouw klanten. Ook is de bereikbaarheid van je onderneming beter wanneer je een telefoonservice inhuurt.