Voor een goede eerste indruk bij potentiële klanten is het belangrijk om een goed logo te hebben. Je logo is vaak het eerste wat potentiële klanten van jouw bedrijf zien. Een professioneel logo laten ontwerpen is daarom erg belangrijk voor een positieve eerste indruk. Lees in dit artikel waar een professioneel logo aan voldoet. 

Waar voldoet een professioneel logo aan?

Het maken van een sterk logo dat past bij je bedrijfs is zeker niet makkelijk, daarom kan je voor een professioneel logo het beste een grafische vormgever inschakelen. Een bedrijfslogo laten ontwerpen is dus erg belangrijk. Een goed logo voldoet aan onderstaande criteria:

Tijdloos design: het belangrijkste van een nieuw bedrijfslogo laten ontwerpen is dat deze jarenlang mee kan zonder dat deze verouderd. Een tijdloos design is daarom erg belangrijk. Je wilt natuurlijk dat potentiële klanten de komende jaren een band met je merk kunnen opbouwen. Een tijdloos logo helpt daarbij.

Uniek: een bedrijfslogo moet natuurlijk origineel zijn en opvallen tussen alle logo’s van je concurrenten. Een uniek logo laten ontwerpen is dan ook erg belangrijk.

Simpel: als een potentiële klant kort je logo ziet moet het direct herkenbaar zijn. Een simpel en eenvoudig logo zorgt ervoor dat het logo beter te onthouden is. Bij het ontwerpen van een logo geldt “minder is meer”.

Passend bij je product of dienst: de diensten en producten moeten direct duidelijk zijn als men het logo van je bedrijf ziet. Daarom is het belangrijk om een geschikt logo te laten ontwerpen dat past bij de branche waarin je actief bent. 
Multi-inzetbaar: het logo moet op allerlei verschillende manieren gebruikt kunnen worden. Het is belangrijk dat het bedrijfslogo zowel in kleur als zwart wit duidelijk is. Maar denk er ook aan dat het logo in verschillende groottes duidelijk moet zijn.