beachvlaggen

Speel je bedrijf in de picture!

Denk jij er regelmatig over na hoe je je bedrijf beter zichtbaar kan maken? Hoe je je beter in de picture kan spelen bij (wellicht) toekomstige klanten? Denk eens een beetje buiten de box! Natuurlijk zijn de oude principes ook nog steeds van toepassing. Het is goed als je zichtbaar bent op social media of als je ergens bovenin de resultaten verschijnt bij een zoekopdracht in google. Toch zijn er ook nog andere manieren om reclame te maken voor je bedrijf. Omdat niet zo heel veel mensen er gebruik van maken kan je je onderscheiden van je concurrenten.

Voorbeeld

Om even duidelijk te maken  waar ik het over heb, zal ik een voorbeeld geven. Stel dat je een bedrijf hebt dat evenementen organiseert in de buitenlucht. Dan zou ik mooie beachvlaggen laten drukken. Iedereen kent ze wel. Ze hebben een hele herkenbare vorm en je ziet ze wel eens verschijnen op grote evenementen of op het strand. Toch zijn er naar mijn mening te weinig mensen die weten hoe groot het publiek is dat ze er mee kunnen bereiken. De vlaggen zijn namelijk heel zichtbaar en zullen zorgen voor een betere reputatie van je bedrijf. Als je nu een beetje buiten de box wilt denken en je hebt een ander bedrijf dan kun je het volgende doen. JE organiseert een bedrijfsuitje in de zomer op het strand. Je zorgt dat er allerlei leuke activiteiten te doen zijn voor je personeel (volleybal bijvoorbeeld). Bij de verschillende activiteiten zet je een mooie beachvlag neer. ZO weten je eigen werknemers waar ze moeten zijn. Andere mensen krijgen een positieve indruk van je organisatie omdat je lekker transparant en zichtbaar bezig bent in de buitenlucht. Dit zou voor elk bedrijf een optie kunnen zijn. Zelfs voor bijvoorbeeld een tandartsenpraktijk.

mogelijkheden

De beachvlag is maar een van de mogelijkheden die je zou kunnen toepassen. Natuurlijk zijn er nog veel meer van dit soort situaties te bedenken. Helaas kan ik er zelf niet meer prijs geven omdat ze anders straks voor mijn eigen bedrijf niet meer zo origineel zijn. Misschien heb je zelf nog wel een idee dat je graag zou willen toetsen of zou willen delen (omdat je weet dat het werkt en je niet bang bent voor een beetje concurrentie). Laat het dan vooral even weten. We zijn altijd op zoek naar nieuwe wegen en nieuwe ideeën. Per slot van rekening moet je elkaar ook af en toe een beetje kunnen helpen!