SEO-strategie handvaten voor e-commerce.

eCommerce SEO is de ultieme manier om ervoor te zorgen dat het bedrijf online de aandacht krijgt die het verdient met de juiste zoekmachinemarketing. Door zorgvuldig geplande trefwoorden te plaatsen, strategische links te bouwen en on-page optimalisatie, kun je jouw zoekmachine marketing kansen om in contact te komen met potentiële klanten vergroten en ook de inkomsten bijwerken. Omdat algoritmen en trends bijna constant veranderen, kan het echter moeilijk zijn om uw strategie up-to-date te houden.

Alles uitzoeken, van on-page SEO tot het bouwen van externe links, zou elke bedrijfseigenaar hoofdpijn bezorgen. Nu we het nieuwe jaar in zijn gegaan, is de kans groot dat de oude strategieën moeten worden opgefrist. Dit kunnen veranderingen met zich meebrengen in de zoekmachine marketing wereld.

Maar waar begin je? Raak niet in paniek als je bezig bent met het opstellen van het plan voor merkbereik in 2021. We hebben enkele van de beste tips op een rijtje gezet die je kunt volgen om groeien in eCommerce SEO.

Evalueer jouw zoekwoordstrategie opnieuw

Trefwoorden behoren tot de belangrijkste componenten van een solide SEO-strategie. Het feit dat de termen en zinnen tot nu toe voor je hebben gewerkt, betekent echter niet dat ze de komende jaren resultaten zullen blijven opleveren. Onthoud dat Google elke seconde enorme hoeveelheden content moet leveren aan talloze gebruikers. Als je niet voor de juiste termen rangschikt, kun je onderaan de stapel terechtkomen. Dit is slecht voor de zoekmachinemarketing rankings.

Begin met het controleren van de huidige zoekwoordstrategie.

Kijk naar de termen die het meeste rendement opleveren op de investering in jouw sociale media-, content- en PPC-campagnes. Lijkt het dat je meer resultaten krijgt met ‘commerciële zoekwoorden’ die aankopen stimuleren of haal je de beste resultaten uit informatieve termen? De zoekwoordstrategie voor de e-commerce SEO moeten jouw klanten gevolgd worden tijdens het hele aankooptraject, om vertrouwen in het bedrijf te wekken en nieuwe kansen te ontgrendelen. Zorg er echter voor dat je niet te veel zoekwoorden op één plaats propt, aangezien dit onprofessioneel kan lijken.

Ontdek de kracht van intentie

Als je de online zichtbaarheid van jouw website in 2021 wilt vergroten, moet je ervoor zorgen dat je in elke fase van het kooptraject contact maakt met jouw publiek. Met andere woorden: je hebt content op de site nodig die klanten aanspreekt wanneer ze oplossingen voor problemen zoeken, de concurrentie bekijken en kopers beslissingen nemen.