Leads genereren was nog nooit zo makkelijk
Ieder bedrijf heeft leads nodig. En vooral in de B2B-branche zijn leads uiterst belangrijk. Maar hoe zorg je voor optimaal leadgeneratie? LinkedIn is bijvoorbeeld een platform waar vaak gebruik van wordt gemaakt. Maar wat zijn hiervan de mogelijkheden en kosten? Je leest het hier!
De mogelijkheden en kosten
De kosten van adverteren op LinkedIn zijn meestal gebaseerd op de concurrentie. Zo wordt bij tekstadvertenties gekeken naar hoeveel concurrentie er is. En wordt aan de hand daarvan bekeken wat de kosten per klik zijn. De kosten zullen tussen de 50 cent en 5 euro zijn.
De mogelijkheden zijn natuurlijk erg divers. Zo is het mogelijk om InMail te gebruiken om specifieke gebruikers van LinkedIn te contacteren. Het is hierbij dus niet nodig om een connectie met die persoon te hebben. Maar ook tekstadvertenties zoals eerder genoemd worden veel gebruikt. Zo kun je tekst met daarbij een afbeelding of video promoten aan een zeer specifieke doelgroep. En ten slotte kun je berichten van je pagina promoten. Dit is vaak vooral goed voor naams- en merkbekendheid. Voor de directe leads is het promoten van je webinar, nieuwsbrief of whitepaper een interessante optie. Zoals je ziet zijn er veel mogelijkheden met adverteren op LinkedIn. Van directe berichten tot aan tekstadvertenties. Het is altijd belangrijk om de juiste doelen voor ogen te hebben. En daarbij een budget ingesteld te hebben die op effectieve wijze benut wordt. Daarbij kan de hulp van een expert gewenst zijn. Zo weet je zeker dat je op het goede pad zit.