De voordelen van lichtbakken als gevelreclame
Lichtbakken zijn een van de meest effectieve vormen van gevelreclame. Het is dan ook niet voor niets dat vrijwel ieder bedrijfs- en winkelpand lichtbakken inzet om hun pand voor hun doelgroep zichtbaar te maken. Tel daar de geringe investering bij op en je kunt stellen dat er eigenlijk geen reden is om er niet in te investeren. Echter, twijfel je daar toch nog over? Lees dan verder en kom te weten welke voordelen lichtbakken je opleveren.
Hoewel lichtbakken zeer effectief zijn, zijn er natuurlijk nog andere vormen van gevelreclame. Meer weten? Bekijk hier alle vormen van gevelreclame.
De attentiewaarde is enorm
Omdat je met lichtbakken enorm veel mogelijkheden hebt qua vormgeving en kleurgebruik vallen ze goed op. Zeker wanneer je voor lichtbakken met ledverlichting kiest. Daarmee is je bedrijf 24 uur per dag zichtbaar voor (potentiële) klanten.
Lichtbakken zijn energiezuinig
Omdat lichtbakken met ledverlichting worden uitgerust, verbruiken ze weinig energie. Er zijn echter nog lichtbakken die je TL-lampen worden verlicht, maar dergelijke gevelreclame is eigenlijk niet meer van deze tijd, omdat het energieverbruik onnodig hoog is.
Lange levensduur
Een lichtbak gaat jarenlang mee en behoeft weinig onderhoud. Het materiaal is tegen regen en wind bestand. Zolang je een lichtbak van goede kwaliteit aanschaft, hoef je je dus nergens zorgen over te maken en kun je jarenlang plezier hebben van je lichtbak.
Altijd een passende oplossing
Met lichtbakken kun je zoveel kanten op, waardoor er altijd wel een lichtbak is die aansluit bij je eisen en wensen. Bovendien is de montage vrijwel nooit een probleem. Zelfs op een luifel kan een lichtbak gemonteerd worden. Omdat je als klant vaak beperkt op de hoogte bent van de mogelijkheden van lichtbakken, is het aan te raden om een signing specialist om advies te vragen. Zo weet je zeker dat je de beste oplossing geadviseerd krijgt.
Aandachtspunten bij de aanschaf van lichtbakken
Hoewel de attentiewaarde van een lichtbak enorm groot is, is het belangrijk om stil te staan bij de boodschap die je met een lichtbak wilt overdragen. Natuurlijk is je bedrijfsnaam een belangrijk onderdeel dat zichtbaar moet zijn, maar het is aan te raden om ook duidelijk te maken welke toegevoegde waarde je aan je klanten levert.
Klanten die je namelijk nog niet kennen, worden op die manier sneller getriggerd. Zeker als ze met een latente behoefte rondlopen. Dat is een behoefte waarvan ze zich nog niet bewust zijn. Een reclameboodschap kan het bewustzijn van die behoefte triggeren en ze tot actie aanzetten waardoor ze bijvoorbeeld contact met je opnemen.
Nog een laatste tip: vergelijk!
Voordat je nu contact opneemt met het eerste de beste signingbedrijf, is het aan te raden om meerdere bedrijven te benaderen en een offerte aan te vragen. Zo kun je niet alleen de prijzen van de verschillende bedrijven met elkaar vergelijken, maar kun je ook ervaren welk bedrijf het beste met je meedenkt. Door voor een bedrijf te kiezen dat met je meedenkt, heb je straks een effectieve lichtbak, in plaats van een lichtbak die enkel je naam toont en daarmee niet duidelijk maakt welke toegevoegde waarde je levert. Om je op weg te helpen, zijn we zelf alvast op zoek gegaan naar een signingbedrijf dat bekend staat om zijn goed adviezen. We kwamen daarbij onder andere uit bij Signbedrijf Objekt Reclame uit Moordrecht. Overweeg je om in lichtbakreclame te investeren? Dan is het absoluut de moeite waard om in ieder geval een offerte bij dit bedrijf aan te vragen.