De perfecte planning voor jouw bedrijf

Je monteur of elektricien is een voorbeeld van een werknemer die niet achter een bureau werkt en buiten de bedrijfsmuren opereert. Maar, wist je dat in de gezondheidszorg, het toerisme en het onderwijs onder andere steeds meer mensen hybride werken en hierdoor steeds meer werknemers buiten de bedrijfsmuren werkzaam zijn? Aan de ene kant is een dergelijke werkvorm comfortabel voor veel werknemers omdat er een grotere mate van vrijheid aan verbonden zit. Maar, aan de andere kant kan het ook moeilijk zijn om organisationeel alles op orde te hebben. Want, je hebt nu eenmaal minder zicht op je buitendienstmedewerkers. Je kunt hier bijvoorbeeld een planningstool/ -app inzetten om je bedrijf soepel te laten lopen.

Optimalisatie van de planning was nog nooit zo makkelijk

Field service management bij een platform zoals fieldbuddy.com houdt in dat de processen binnen een bedrijf worden geoptimaliseerd door verschillende organisationele technologieën en functionaliteiten. Dit, zodat je een duidelijk overzicht hebt van alles wat er binnen jouw bedrijf gebeurt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het optimaliseren van een bedrijfsplanning, de communicatie met de medewerkers die buitenshuis werken, het blijven uitwisselen en verkrijgen van data binnen je bedrijf, ook van de werknemers die je dus niet op locatie hebt. Als laatste is een belangrijk onderdeel van field service management dat de werknemers goed worden geïnformeerd en worden aangestuurd zodat het bedrijf zo soepel mogelijk kan functioneren en de planning dus helder en overzichtelijk is.

De voordelen voor jouw bedrijf

Deze werkwijze levert enorm veel voordelen op. Zo wordt de communicatie en transparantie verhoogd zodat er duidelijk is hoe er binnen het bedrijf wordt gefunctioneerd. Daarnaast verlaagt het ook kosten door efficiënte planning wat minder tijd en moeite kost dan traditionele processen. Je kunt als werkgever direct inzien waar jouw werknemers mee bezig zijn door constante updates. En, wanneer je bedrijf  goed werkt, zal dit de klanttevredenheid ook vergroten! Kortom, in een tijd waarin hybride werken steeds populairder wordt, is het gebruik van field service management dus enorm voordelig.