De beste verpakking voor uw product

Verpakkings materiaal

Als u uw product wilt verkopen, dan heeft u de juiste verpakking nodig. Maar wat maakt nu een goede verpakking? Wij hebben vijf belangrijke elementen van een effectieve productverpakking voor u op een rijtje gezet.

Mus Verpakkingen

De beste verpakking voor uw product is:

#1. Beschermend

Het voornaamste doel van een verpakking is om uw product te beschermen tegen verschillende invloeden. De kwaliteit, kwantiteit, kleur en werkzame eigenschappen mogen niet beïnvloed worden door blootstelling aan lucht, zon, regen, stof, vuil en/of bacteriën. De beste verpakking voor uw product zorgt voor een optimale bescherming.

#2. Gebruiksvriendelijk

Een goede verpakking is zo gemaakt dat het product gemakkelijk vervoerd kan worden. Het formaat en de vorm van de verpakking moet handig zijn voor zowel winkeliers in de winkel als voor consumenten thuis. Ook een gebruiksvriendelijke sluiting is van belang. Indien mogelijk moet de verpakking recyclebaar of herbruikbaar zijn.

#3. Aantrekkelijk

Consumenten maken niet altijd rationele en weloverwogen beslissingen. Sterker nog, de meeste aankopen maken zij instinctief en reactief. De verpakking van uw product moet daarom aantrekkelijk zijn. Een aantrekkelijke verpakking trekt zowel bewust als onbewust de aandacht van de consument. Het gebruik van de juiste kleuren, typografie en afbeeldingen kan uw verkoopcijfers sterk doen stijgen.

Verpakking

#4. Economisch

Een dure verpakking doet de prijs van het product automatisch stijgen. Uw product is dan waarschijnlijk duurder dan de producten van uw concurrenten, waardoor het lastiger te verkopen wordt. Het is dus zaak om een verpakking te creëren die zo goedkoop mogelijk te produceren is.

#5. Communicatief

De beste verpakkingen voor uw producten zijn communicatief. De verpakking moet herkenbaar zijn en voldoende informatie verstrekken over de toepassing en kwaliteit van het product. Een goede verpakking werkt als een stilzwijgende verkoper, zonder opdringerig over te komen.