Alle wijzigingen vanuit verschillende plekken

Moet jij voor je werk wel eens werken in dezelfde documenten als je collega’s? Of heb je een eigen bedrijf en wil je het je werknemers zo gemakkelijk mogelijk maken? Dat is heel erg begrijpelijk. Wanneer je een goedlopend bedrijf hebt, gaan er veel documenten heen en weer. Wanneer je collega’s onderling veel samen moeten werken in dezelfde documenten, is het handig als dit soepel en gemakkelijk kan. Ben je benieuwd hoe jij gemakkelijk met je collega’s digitaal kunt samenwerken? En wat daar de voordelen van zijn? Lees dan verder. 

Wat is versiebeheer?

Je hebt er wellicht weleens over gehoord; versiebeheer. Het platform waar alle documenten worden verzameld. In het versiebeheer komen niet alleen jouw documenten te staan, maar ook alle documenten van jouw collega’s zijn voor jou zichtbaar en toegankelijk om in te werken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan rapportages over een dag, de planning van de aankomende week, op- of aanmerkingen die je graag zou willen doen. Hierin kunnen andere collega’s verder werken of aanpassingen doen indien dat nodig is. 

De voordelen van versiebeheer 

Het gebruik van versiebeheer brengt een aantal voordelen met zich mee. Ten eerste zorgt het versiebeheer voor veel overzicht. Zeker wanneer je met meerdere collega’s moet samenwerken, kan het gebruik van versiebeheer je heel erg goed helpen. Je hoeft niet terug te zoeken in je mail voor de laatst gestuurde versie, maar kan gewoon makkelijk verder gaan waar de ander gestopt was. 

Daarnaast zorgt het versiebeheer ervoor dat collega’s snel van andere zaken op de hoogte zijn. Wanneer je bijvoorbeeld werkt met verschillende shifts, kunnen de werknemers die de tweede shift hebben, terugkijken in de rapportage van de collega’s uit shift één. Zo hoeft er geen lange overdracht plaats te vinden en kunnen de collega’s uit shift twee na hun shift nog aanvullingen doen op de eerste rapportage. 

Waar versiebeheer vinden? 

Wanneer je graag een versiebeheer wilt hebben voor je bedrijf, kun je het beste gebruik maken van DMS. DMS  staat voor document management systeem. Het houdt in dat DMS alle documenten organiseert, optimaliseert en moderniseert. Naast dat je door het gebruik van DMS een versiebeheer hebt, kun je met DMS nog veel meer betekenen voor je bedrijf. Je kunt er met DMS voor zorgen dat je bedrijf geoptimaliseerd en geautomatiseerd wordt. Hierdoor zullen jij en je werknemers veel minder bezig hoeven zijn met administratieve zaken. Zo kan er in de praktijk op een dag veel meer worden gedaan.